ceset 1

El Cuerpo / Ceset (2012)

“Her ölüm, aksi ispatlanana dek, bir cinayettir.”
 
Yönetmenliğini genç senarist Oriol Paulo’nun üstlendiği film, İspanyol sinemasının Amerikan sinemasına kafa tuttuğu derin bir kurgu içeriyor. Kendi içinde çelişkiye yer vermeyen sahnelerin, kapalı uçlu bir olay örgüsüyle bütünleşmesi sizi sadece filmin sonunda parçaları birleştirebildiğiniz bir senaryoyla karşı karşıya bırakıyor.
 
Bir adli tıp kliniği bekçisinin morgtan esrarengiz biçimde kaçışıyla başlayan film, kayıp bir cesetin perde arkasındaki gizemi çözmek üzerine kurulu bir olay örgüsüne sahip…Kayıp ceset MAYKA VİLLAVERDE kendisine ait kimya labaratuvarı olan güçlü, donanımlı ve zengin bir kadın. Tesadüf eseri tanışıp evlendiği kendinden yaşça küçük kimya akademisyeni  kocası Alex’in zamanla ondan uzaklaşıp Carla isimli öğrencisiyle tutkulu bir aşka teslim olmasıyla Mayka artık bu ilişkide profesyonel şekilde ortadan kaldırılması gereken bir kadın haline geliyor. Ve bizler karısından kurtulmak isteyen genç bir kocanın zekice tasarladığı cinayet planını izliyoruz.
ceset 2 
“Mayka yenilmez olduğuna inanıyordu, belki de ona zarar veren şey buydu.”
Hayatınızda güç faktörü kabul ettiğiniz şeyler zaman zaman  sizin o güce erişmiş olmamanızdan ötürü  bir korku hissi verebilir, bazen bu güç sizi düğümler ve ondan kurtulmak için tüm gücünüzü sarf edebilirsiniz. Söz konusu güç faktörü bir kadınken, erkek tabiatı gereği bu güç ablukasından sıyrılma çabası gösterebilir , kendine bu güçlü kadının oluşturduğu çemberin dışında sadece  kendisinin hükmettiği bir yaşam alanı oluşturmaya çalışabilir. Alex, Mayka karşısında tam olarak bunu yapmaya çalışacaktır, tek bir farkla:  Alex’i sahip olmak istediği güce iten başka bir kadına duyduğu aşktır.
ceset 3
Sadakatsizlik temi etrafında şekillenen olay örgüsü, artık maddeselleşen ve sıradanlaşan bir evliliğin tutkulu bir aşk karşısında yenilişi, parayla oluşan gücün aşkın yarattığı güç karşısındaki acizliği filmin iki zıt kutbunu ortaya koyuyor. Tüm bu kurguya, ‘’kayıp ceset’’vakasını incelemekle görevlendirilen  yakın zamanda eşini kaybetmiş  dedektif  Jaime Pena da dahil oluyor. Filmde geriye dönüşlerle polis memurunun özel hayatına dair izlemler verilirken, gerilim farklı noktalarda tırmanmaya devam ediyor.
  
Filmde sadece ceset olarak var olan başrol oyuncusu Belen Rueda’nın  ve  sadakatsiz koca rolüyle karşımıza çıkan Hugo Silva ‘nın rollerinin hakkını teslim ettiklerini söylemek haksızlık olmaz. Film başarılı efektleriyle  polisiye bir filmin psikolojik korku gerilim türüyle  başarılı kaynaşmasını sunuyor kuşkusuz. Buna karşın film müzikleri tüm bu baş döndüren kurgunun yanında sınıfta kalmış denilebilir.
 ceset 4
Gerilim ve gizemin iç içe geçtiği filmde zaman zaman  yapılan geriye dönüşler  ve  senaristin birbirine monte ettiği parçalar film üzerine ürettiğiniz sayısız komplo teorisini filmin sonunda havada bırakıyor ve sizi film sonuna kadar ters  yöne sürüklüyor.Bu da  filmin kendi dalında en iyiler arasına sokuyor.
Eğer bir film üzerine zihin egzersizleri yapmak istiyorsanız doğru adrestesiniz. 

Ve
Ne dersiniz?
Yok saydıklarımız,
Belki de hiç yok olmamışlardır.
 
İyi seyirler.
 
“Her ölüm, aksi ispatlanana dek, bir cinayettir.” Yönetmenliğini genç senarist Oriol Paulo’nun üstlendiği film, İspanyol sinemasının Amerikan sinemasına kafa tuttuğu derin bir kurgu içeriyor. Kendi içinde çelişkiye yer vermeyen sahnelerin, kapalı uçlu bir olay örgüsüyle bütünleşmesi sizi sadece filmin sonunda parçaları birleştirebildiğiniz bir senaryoyla karşı karşıya bırakıyor. Bir adli tıp kliniği bekçisinin morgtan esrarengiz biçimde kaçışıyla başlayan …

Genel Puanlama

Senaryo - 95%
Yönetmen - 82%
Oyunculuk - 75%
Teknik - 83%
Müzik - 70%

81%

Okuyucu Oylaması İlk olun!
81

Arzu Şahin Hakkında

Edebiyat Öğretmeni…Küçük bir ‘’Çağın Asya’’ annesi… İlk 15 dakikada uyumadığı bir filmin iyi olduğuna inanır. Hayata dair en ince tutkusu yazmak. Şehirler değiştirdi, ama kalemi hep valizindeydi. Okuduğunu yazdı hep, artık izlediğini de yazıyor.

Bir Cevap Yazın