Ana Sayfa Etiket "eleştiri"

42. İstanbul Film Festivali İzlenimleri #3

Kavur Festivalin ‘Ulusal Belgesel Yarışması’nda gösterilen Fırat Özeler‘e ait film, sinemamızın değerli yönetmenlerinden Ömer Kavur‘un personasından yola çıkıp zaman zaman kurmacayla flörtleşerek bir arayışın peşine düşüyor. Kavur sineması üzerine değil, Kavur’u bir film karakterine dönüştürüp onu anlamak, dertlerini dinlemek, çabasını hissetmek, geçtiği yolları hayal etmek üzerine bir belgesel karşımızdaki. Anayurt Oteli’nde “gecikmeli Ankara treniyle gelen […]

42. İstanbul Film Festivali İzlenimleri #2

Güvenli Bir Yer (Safe Place) Gösterildiği Locarno, Saraybosna gibi festivallerde önemli ödüller kazanan Sigurno mjesto, Juraj Lerotíc‘in ilk filmi. Festivalin ‘Genç Ustalar’ bölümünde seyirciyle buluşan ve Genç Jüri Ödülü’nün sahibi olan film, bir ailenin zorlu geçen 24 saatini perdeye aktarıyor. Otobiyografik özellikler taşıyan ve yönetmeni Lerotíc’in başrolde kendisine yer verdiği yapım, Damir’in intihar teşebbüsü sonrası annesi […]

42. İstanbul Film Festivali İzlenimleri #1

6 Nisan’da basın gösterimleriyle başlayan 42. İstanbul Film Festivali, 18 Nisan’da Soho House’da yapılan ödül töreniyle kapanışını yaptı. Uluslararası Yarışma’da Altın Lale Ödülü’nü Houman Seyyedi’nin yönettiği Üçüncü Dünya Savaşı kazanırken jüri başkanlığını Emin Alper‘in üstlendiği Ulusal Yarışma’da En İyi Film ödülü Ayşe Polat‘ın yönettiği Kör Noktada filmine verildi. Bu yıl festivalin konuğu ise 2022 yılında […]

Andropoz (2022): Değişmek mi, yoldan çıkmak mı?

Sahne açılır: Güneşin parıltısı, boylu boyunca kayıkta yatan bir cesedi aydınlatır. Üzerinde “happy” yazan bir iç çamaşırının kırmızı, cesedin üstündeki kanlarla birleşir. Arkasından gelen sahnede Yusuf (Engin Günaydın), derin derin baktığı aynada kendi mutluluğunu yaratmaya çalışır: Saçını sarıya boyar. Taylan Kardeşlerin yönettiği, Engin Günaydın’ın yazdığı 6 bölümlük Netflix dizisi Andropoz, tam da açılış sahnesindeki gibi […]

Le notti bianche (1957): Bekleyişler

İtalyan Sineması ve Dünya sinemasına kronolojik sırayla Ossessione, La terra trema, Le notti bianche, Rocco e i suoi fratelli, Il gattopardo, Morte a Venezia gibi filmler kazandıran Luchino Visconti sinemaya sonradan ilgi duyan yönetmenlerden biridir. Aristokrat bir aileden gelmiş olan Visconti, görsel sanatlar üzerinde eğitim almıştır. Bu durum da sinemaya olan ilginin tohumu niteliğinde olmuştur […]

Eternals (2021): Kozmik Evrene Marvel Bakışı

Marvel sinematik evreni, hayatlarımıza sistematik olarak girdiği günden beri birçok sinema eleştirmeninin, Geek’in, ortalama sinema izleyicisinin ve aksiyon bağımlılarının sinema tatminini sağlayabilecek filmler üretti. Bu filmlerin bir kısmı başyapıt seviyesinde ilgi görürken kimileri ise sıradan bir süper kahraman filmi olmaktan öteye geçemedi. Eksikleriyle ve fazlalarıyla Marvel sinematik evreni Avengers Endgame’in ardından dördüncü aşamasına girdi. Marvel […]