Ana Sayfa Etiket "eleştiri"

Gelincik (2020): Gelinciklerle Yüzleşmek

2020 yapımı filmlerden bahsederken söze “pandemi nedeniyle” diye başlamak artık neredeyse buruk bir mecburiyet hâline geldi. Gelincik filminin yazısı da elbette bu mecburiyetten nasibini alacak. Antalya Altın Portakal ve Boğaziçi Film Festivali’ndeki yolculuğundan sonra “pandemi nedeniyle” sinema salonlarının kapanmasının ardından vizyon tarihi sürekli ertelenen Gelincik filminin yolu en sonunda dijital platformlarla kesişerek 7 Mayıs 2021 […]

Nasipse Adayız (2020): Salon Simge’de Karanlık Bir İktidar Arayışı

“Sahiden kirli bir ırmaktır insan (ruhu). Kirli bir ırmağı içine alıp da bozulmamak için zaten bir deniz olmak gerekir” der Nietzsche, Böyle Söyledi Zerdüşt kitabında¹. O, insan ruhunun karanlık dehlizlerinde gezmiştir. Kendi kendinin düşmanı olan insan, bu karanlığın farkına vardığında onu aşmaya başlayacaktır. İnsan ruhundaki kaos, onun en büyük farkındalığı olacaktır. Öyle ya, “dans eden […]

Minari (2020): Toprağa Ekilen Bir Tohum Olarak Aile

2020 yılının henüz başında, Sundance Film Festivali’nde gösterilen Minari, drama dalında “Seyirci” ve “Büyük Jüri” ödülünü kazanarak sezona hızlı bir giriş yapmıştı. Beklentileri yükselten film, Oscar ödülleri için 6 adaylık elde ederek geniş kitlelere ulaşmayı şimdiden garantiledi. Parasite filminin 2020 yılındaki ödüllerde elde ettiği şaşırtıcı başarının da katkısıyla bütün dünyanın Güney Kore sinemasına bakışının değiştiği ve […]

The Father (2020): Bozuk Parça

The Father, oyun yazarı Florian Zeller’ın aynı isimli oyunundan uyarlanan ve yine yönetmenliğini Zeller’ın yaptığı bir ilk film. Zeller’ın çok beğenilen oyunun bu film uyarlaması da çok sevildi. 6 dalda Oscar’a aday gösterilen film, birçok ödül töreninden oyunculuk ve senaryo dallarında da ödülle döndü. Sezona pandemi koşullarından dolayı biraz geç girmiş olsa da, ödül sezonu […]

Ah Gözel İstanbul (2020): İstanbul’u Gezen İki Flanör

“Kentte, her durumda gözün görebileceği, kulağın işitebileceğinden fazlası, keşfedilmeyi bekleyen bir dekor ya da manzara vardır. Hiçbir şey kendiliğinden deneyimlenemez. Çevresiyle her zaman bağları olmalıdır, kendisini meydana getiren olaylar dizisiyle, geçmiş deneyimlerin hatırasıyla algılanabilir.” Kevin Lynch’in, Kent İmgesi adlı kitabında[1] ifade ettiği bu sözler, bir kentin salt coğrafi bir mekândan daha fazlası olduğuna gönderme yapar. […]

The Woman Who Ran (2020): Başkalarının Hayatlarına Bakmak

Hong Sang-soo’nun 2020 yılı yapımı son uzun metraj filmi The Woman Who Ran (Kaçan Kadın) geçtiğimiz şubat ayının sonunda gerçekleşen Berlin Film Festivali’nde “En İyi Yönetmen” (Gümüş Ayı) ödülünü de beraberinde getirmişti. Türkiye’de gösterimi ise pandemi nedeniyle 39. İstanbul Film Festivali galalarıyla birleşen Filmekimi’nde yapıldı. Cahiers du Cinéma dergisinin listesi de dahil olmak üzere birçok […]