Ana Sayfa Etiket "film incelemesi"

‎Trenque Lauquen (2022): Kayboluşun Huzuru

Laura Citarella’nın dördüncü ve iki bölümden oluşan son filmi Trenque Lauquen, filme de ismini veren şehirde geçiyor. İlk olarak geçen sene Venedik’te gösterilen film, Uluslararası Sinefil Topluluğu’nun sene sonu ödüllerinde En İyi Film, Senaryo, Kadro ve Yönetmenlik ödüllerini topladı. İki bölümden oluşan filmin toplam süresi yaklaşık 4 buçuk saatti ve 26. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın […]

Past Lives (2023): Buruk Bir Anti-Masal

İn-Yun kavramı Kore kültürü için kökleri Budizm’e dayanan, geçmiş yaşamımızdaki binlerce deneyimin ve bağlantının içinde bulunduğumuz andaki ve gelecekteki karşılaşmalarımıza, ilişkilerimize yön verdiğine yönelik bir inanış anlamına geliyor. Bizdeki kısmet olgusuna çok benziyor yani. Nora (Greta Lee), yazarlık eğitimi aldığı New York’taki bir okulun sanatçı yerleşkesinde aynı evi paylaştığı Amerikalı Arthur’a (John Magaro), bahçede vakit […]

The Killing of a Sacred Deer (2017): Gizemli Bir İntikam Panoraması

Kadın adama ‘’Sen Tanrı değilsin’’ dedi. Ve adam kadının söylediğine bir soruyla yanıt verdi: ‘’Tanrı olmadığımı nereden biliyorsun? ‘’ ‘’İnsan yalnızca başkaları için değil kendisi için de bir gizemdir. Kendimi inceliyorum ve sıkılınca zaman geçsin diye bir puro yakıyorum, düşünüyorum. Tanrı benimle ne demek istedi ya da benden ne yapmak istiyor? Bunu yalnızca o biliyor.’’ […]

Tár (2022): Kötülüğün Seküler Hâli

Todd Field’ın yönetmenliğe ara verdiği 17 yıllık aradan sonra çektiği 3. uzun metraj filmi olan Tár, izleyiciye ilginç bir deneyim sunuyor. Kurgu karakter olarak karşımıza çıkan Lydia Tár, önemli bir Alman orkestrasının ilk kadın şefi ve zamanının en önemli Batı klasik müziği bestekârı olarak filmin merkezine yerleşiyor. Tár karakterinin klasik bir biyografi filmi karakteri gibi […]

Leila’s Brothers (2022): 40 Altın ve İki Rüya

“Günümüzde toplumsal yükselme yol ve usulleri çeşitlendi. Ama bu çeşitli yükselme biçimleri tek bir merdivende sıralanamazlar: Herkes, farklı merdivenlerden aynı şekilde çıkamaz.” Philip Beneton, yukarıdaki pasajda bir bakanın, tenisçinin, akademisyen ya da oyuncunun gelir, saygınlık ve diploma açısından farklı konumlarda bulunduğunu; farklı şekillerde yükseldiğini dile getirmiştir. Bahsettiği farklılık aslında en bilinen anlamıyla sınıfsal farklılıktır. Her […]

Godland (2022): Tanrı Seni Terk Etti

Hlynur Pálmason’un üçüncü uzun metraj filmi Godland bu yıl Cannes’da, Dünya prömiyerini yaptı. Ülkemizde ise sadece festivallerde izleme fırsatı bulabildik. Pálmason ilk iki filminin ardından Danimarkalı bir rahibin adanın ilk kilisesini yapmak üzere İzlanda’ya olan yolculuğuyla başlıyor. Rahip Lucas’ın uzun yolu tercih edişi, yani İzlanda’nın bir ucundan diğerine bir başka yolculuğa başlamasıyla birlikte bu muazzam […]