Ana Sayfa Etiket "italyan yeni gerçekçilik akımı"

Paisà (1946): Savaş Çığlığı

İtalyan sinemasında, yeni gerçekçilik akımının etkisindeki filmlerin önemli bir yeri vardır. Bu anlamda Roberto Rossellini’nin, İtalyan yönetmenleri arasında gerçekliğin sınırlarını en çok zorlayan yönetmenlerden biri olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü, onun gerçekçiliğinin kuralları göz alıcılıktan uzaktır. O, dünyayı dolaysız bir şekilde filmlerine aktarmaktadır. Filmin senaristlerinden biri olan usta yönetmen Federico Fellini, Rossellini’ye olan  saygısını şu sözlerle ifade […]

La Strada (1954): Ümitsiz Bir Yol

İtalyan Sineması diyince akla ilk gelen yönetmenlerden Federico Fellini’nin ’60 öncesi filmlerinin en bilineni ve ilk büyük filmidir La Strada. Gümüş Aslan ve Oscar En İyi Yabancı Film ödüllü bu film kimi eleştirmenler tarafından İtalyan Yeni Gerçekçiliği’ne dahil edilip bu akımın son filmi olarak nitelendirilirken kimi eleştirmenler tarafından ise Fellini’nin kendine has anlatım tarzı sebebiyle […]

Germany Year Zero / Almanya, Sıfır Yılı (1948)

Değişen dünya ve değişirken kendini kaybeden insanlık. İtalyan Yeni Gerçekçiliği’nin temel taşlarından olan ve Rosselini’nin üçlemesinin son filmi Almanya Sıfır Yılı, savaş sonrası dünyanın, binaları ile beraber insanlığının da nasıl yorulduğunu, yıprandığını ve bozulduğunu gösteriyor. İtalyan Yeni Gerçekçiliği, Adem’den beri yolda olan insanlığın teknoloji ile kendinden uzaklaşarak bozgunculuk çıkardığını ve bu çıkan bozgunculuk neticesinde yenildiğini […]

Sinema Akımları: İtalyan Yeni Gerçekçiliği

İtalya’nın 1940’lı yıllarına kadar Mussolini rejimi etkisini göstermişti. O zamana kadar faşist yönetim dokunduğu her yere biz iz bırakıyordu. Bunlardan biri ise dönemin İtalyan sinemasıydı. Başka faşist rejimlere nazaran Mussolini sinema sektöründe kalıcı hasarlar bırakmamıştı. O dönemde yedi yüzü aşkın film çekildi. Bazıları propaganda ve rejimi destekler nitelikte olsa da çoğu bağımsız olarak oluştu. Hatta […]

Roma città aperta / Roma, Açık Şehir (1945)

Dönemin ana akım sinemasına karşı çıkarak yaşam deneyimiyle bağlantılı olmayı ön plana çıkaran Yeni Gerçekçi yönetmenler o zamana kadar sinema dilinin alışık olmadığı yöntemlere de başvurarak profesyonel olmayan oyuncular,özensiz bir teknik kullanımı ve faşist Mussolini etkisi altındaki İtalyan sinemasının çoğu filmin aksine eğlence yerine düşünceyi önemseyen,toplumsal sorunlara gerçekçi bir bakışı olan filmler yapmak için uğraştılar.Bunun […]

Stromboli (1950)

“Eski savaş silah tüccarlarını zenginleştirirken ve bu kazanç bazı ticari alışverişlerin geçici olarak kesintiye uğramasını kısmen önemsiz hale getirirken; yeni savaş gene silah tüccarlarını zenginleştirmekte, ama hava taşımacılığını, eğlence ve turizm sektörlerini, medyayı (reklam kaybı) ve genel olarak sistemin belkemiğini oluşturan tüm ikincil üretim sanayini ? inşaat piyasasından otomobile ? sekteye uğramaktadır (üstelik tüm dünyada).” […]