Ölüm Kararı / Rope (1948)
Usta yönetmen Alfred Hitchcock bu filminde tam anlamıyla sınırları zorlamış ve tek bir mekan içinde neler yapılabileceğini herkese göstermiştir. Filmin en dikkat çekici özelliği kesintisiz çekim tekniği ile çekilmesi yani kurgu olmamasıdır. 1940’larda kameraların alabildiği en uzun makara on dakikalık çekim yapabilmektedir ve film hiç ara vermeden çekilmiş, makara değişikliklerinde ise karanlık bir bölgeye yakın çekim yapılarak bu değişimler izleyicilere hissettirilmemiştir. Kamera raylar üstünde hareket ettirilirken ise dekorların yeri değiştirilmiş, kamera geri geldiğinde ise aynı yerine tekrar konulmuştur. Kısacası Rope tamamen bir zeka ürünüdür.
Hitchcock demişken Cameo rollerden bahsetmeden bu yazıyı bitirmek sanırım ayıp olurdu. Filmin başında sokakta yürüyen adamlardan birisinin Alfred Hitchcock olduğu söylenmektedir. Mesafe uzak olduğu için net olarak göründüğünü en azından kendi adıma söyleyemem. Buna ek olarak filmin 55. dakikasında pencereye yansıyan neon ışıklarından Hitchcock silüeti oluştuğu söylenmekteki onu hiç yakalayamadım. Filmi izleyeceklerin Hitchcock’u yakalaması dileğiyle, iyi seyirler.