Ana Sayfa Berlinale #BerlinaleNotları 3: Öndög, Aidiyet, A Russian Youth

#BerlinaleNotları 3: Öndög, Aidiyet, A Russian Youth

#BerlinaleNotları 3: Öndög, Aidiyet, A Russian Youth
0


Öndög (Ana Yarışma)

2006’da Altın Ayı, 2010’da en iyi senaryo ile Gümüş Ayı kazanan Çinli yönetmen Quan’an Wang’ın Berlinale’e döndüğü film, Moğolistan kırsalında insan, doğa, hayvan ilişkilerini anlatımına alıyor. Geniş planlar ile doğa karşısında insanın/hayvanın acizliğini anlatma hevesinde olan film kırsalı kullanımı ve otopsi sahnesi ile Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da (2011) filminden çok esinlenmiş görünüyor. Cinselliği ele alışıyla ve filme kattığı mizah ile yönetmen farklı bir anlatıma imza atıyor. Medeniyetin gelişiminde esas olanın ne olduğunu sorgulamaya çalışıyor. 6,5/10


Aidiyet (Forum)

Tuzdan Kaide filmi ile Türkiye’de çokça övülen Burak Çevik’in 2. filmi, polisiye bir olayın sorgu şeklinde anlatımı ile başlıyor. Yönetmenin olayların geçtiği boş mekanları kullanma fikri akıllıca. Bu fikir filmi ilk yarısında ayakta tutuyor. İkinci yarısındaki mizansende ise özellikle oyunculukların zayıf kalması ilk yarıdaki biçimle uymuyor, filmin ikiye bölünmesine sebep oluyor. Fakat yönetmenin özellikle birkaç sekansta özgün ve etkileyici bir sinemaya imza atması gelecek vadettiğini gösteriyor ve sıradaki projelerini merak ettiriyor. 5/10


A Russian Youth (Forum)

Alexander Sokurov’un yapımcılığını üstlendiği film, Ukraynalı genç yönetmen Alexander Zolotukhin’in ilk uzun metrajı olarak karşımıza çıkıyor. Genç bir Rus askerin orduya katılmasını ve savaşta  yaşadığı zorlukları konu alıyor. Yönetmen, ilk filminde çok güçlü bir atmosfer kurmayı başarıyor ve savaşın zorluklarını genç ana karakter üzerinden anlatıyor. Ön cephede Almanların saldırısı sonucu görme duyusunu yitiren ana karakter, gidecek yeri olmadığı için orduda kalmak istiyor ve orada kendine uygun bir iş buluyor. Sergey Rahmaninov’un 3 numaralı piyano konçertosunun kullanıldığı sahneler etkileyici bir iz bırakıyor. 7/10

Bir Cevap Yazın