Ana Sayfa Eleştiriler Yuvaya Dönüş / Gui Lai (2014)

Yuvaya Dönüş / Gui Lai (2014)

Yuvaya Dönüş / Gui Lai (2014)
0

thumbBir uzak doğu filmi olan Yuvaya Dönüş orijinal adıyla Gui Lai Film Ekimi kapsamında ülkemizde gösterime girdi. Film ilk olarak Çin’in kültür devrimini ele alarak başlıyor. İlk bakışta siyasi bir izlenim yaratsa da sonra farklı bir yola sapıyor ve o yoldan hiç vazgeçmiyor.

Yönetmenliğini The Flowers of War, Hero, Curse of the Golden Flower gibi ünlü yapımların da yönetmenliğini yapan Yimou Zhang üstleniyor. Yuvaya Dönüş bana sorarsanız uzatılmaması gereken sahnelerin uzatılmasıyla (yerli dizilerde görmeye alışmış olduğumuz türden sahneler), mekan olgusunun filmin bir kısmından sonra kısırlaşması ve sürekli tekrarlayan sahneleriyle ara ara izleyiciyi sıkan yönleriyle olumsuz bir izlenim sergiliyor. Film 109 dakika değil de 90 dakika olsaydı film hakkında daha tatminkar konuşulabilirdi.

Oyunculuklarından bahsedecek olursak (ki yalnızca üç oyunculuktan bahsedebiliriz çünkü Gui Lai bu noktada da kısır bir sunum çıkarıyor ve film sadece bu üç kişinin büründüğü rolden ve bir kesitten ibaret olarak kalıyor) Li Gong ve Daoming Chen rollerinin hakkını sonuna dek veriyorlar. Filmin en olumlu yanının bu iki oyuncunun oyunculuğu olduğunu söylesek yalan olmaz. Özellikle yönetmen Zhang’in önceki önemli filmlerinde de (Altın Çiçeğin Laneti ve Kırmızı Fenerler) başrol oynayan Li Gong bu film için adeta bir sigorta olmuş.

Film; açılış kısmında dans akademisinde dans eden balerinlerin çalışmasını göstererek kültür devrimine atıfta bulunurken aynı zamanda balerinlerin silah ile koreografi oluşturarak özünde mesaj vermeyi es geçmiyor.page

Çin’in kültür devrimi dönemlerinde politik suçlu olarak görülen ve çalışma kampına gönderilen bir adam ile hafıza kaybı geçiren eşinin dramını anlatıyor Yuvaya Dönüş. Kadının kocasını hafıza kaybından ötürü tanımamasıyla beraber firari kocanın kendini hatırlatma çabalarıyla film kendi içini dolduruyor.

Yuvaya Dönüş adı üstünde bir film; bir insanın yuvasına somut olarak o kadar yaklaşmasına rağmen manevi olarak bir o kadar uzaklaşmasını bizlere gösteriyor. En son safhada ise bekleyiş ve kabulleniş ile noktayı koyuyor. Gui Lai kabından taşamamasıyla sıradan bir film fakat oyunculuklarıyla kendini bir tık yukarı çeken bir yapım. Dram ve içtenlik arayanlar için doğru film olabilir ama aksini düşünenler için doğru tercih olduğu söylenemez.

Bir Cevap Yazın