Ana Sayfa İnceleme Fallen Angels (1995): Kimliksizler Şehri

Fallen Angels (1995): Kimliksizler Şehri

Fallen Angels (1995): Kimliksizler Şehri 6.0
0
Filmografisinde Days of Being Wild (1990), In the Mood for Love (2000) ve 2046 (2004) filmlerinden oluşan resmi olmayan bir üçlemeye sahip olan Kar-Wai WongChungking Express (1994) ve Fallen Angels (1995) gibi bir ikilemeye de sahip. Kar-Wai Wong’un sinemasında, sinema tutkunlarının nazarında ayrı yere sahip olan iki filmden biri olan Chungking Express,  ─diğeri malum In the Mood For Love─ çoğunluğu aynı mekanda geçen bağımsız iki hikâyeden oluşuyordu. İlk hikâye 223 no’lu polis memurunun sevgilisinden ayrılmasından sonraki yaşadığı bunalımdan besleniyor. Bu bunalımın Hong Kong sokaklarının uyuşturucu kaçakçısı olan bir femme fetale figüründe son bulacağına inanıyordu. Diğer hikâye ise bu kadar çetrefilli olmayı tercih etmiyor. Bir kadın ve bir erkeğin arasındaki yakınlaşmayı konu alıyor.


Fallen Angels ne kadar Chungking Express’in devamı niteliğinde lanse edilse de başlı başına ayrık bir duruş sergiliyor. Chungking Express ile sadece mekan ve atmosfer olarak benzerlikler taşıyor. Bir de filmde sarışın peruklu bir kadın, Chungking Express’deki sarışın peruklu kadını andırıyor ama kurgusal olarak hiçbir ortak noktada buluşmuyorlar. Film bir kiralık katil iş üstündeyken açılış yapıyor. Son derece profesyonel olan kiralık katil ile ona bu işleri ayarlayan ve planını yapan bir kadın ile onun karşılıksız aşkı erkeği konu alıyor.

Filmin hemen başında kiralık katilin gözünden toplumun istediği türden kimlikleşmenin bir versiyonuna tanıklık ediyoruz. Bir iş dönüşü lise arkadaşı ile karşılaşan Wong’a (kiralık katil) lise arkadaşı, “Bir düzenli işe sahip misin? Eşin var mı? Çocuğun var mı?” gibi sorular sorar. Bu sorulara maruz kalacağını bilen Wong bir kadınla 5 dolar karşılığında çekilmiş bir fotoğrafını gösterir. Aynı şekilde bir dondurma karşılığında da bir çocukla çekilmiş fotoğrafını gösterir. Toplumdaki kimlik, etiket merakını gidermek işte bu kadar basittir.


Filmlerinde Hong Kong’un kaotik, sıkışık atmosferinden beslenen Kar-Wai Wong her filminde kullandığı farklı farklı çekim tekniklerinin zirvesi niteliğinde Fallen Angels. Yavaş çekim, hızlı çekim, siyah beyaz kareler, el kamerası kullanılarak yapılan çekimler akla ilk gelenlerden; bir nevi yönetmenin deneysel çalışması olarak dikkat çekiyor.

Filmlerindeki hikâyeleri genelde tek bir müziğin üstüne inşa eden yönetmen bu filmde birden fazla müzik kullanmayı tercih ediyor. Diğer filmlerindeki gibi akılda kalıcı müzik kullanımına imza atmasa da yine müzik seçiminde doğru tercihlerin altına imzasını attığını görüyoruz. Chungking Express’de takikp edilmesi daha kolay bir senaryo/kurgu üzerine kurulan yapı, Fallen Angels’da daha dağınık ve takip edilmesi zor olarak karşımıza çıkıyor. Fallen Angels deneysel olmasından ötürü yönetmenin önemli bir yapımı fakat başyapıtlarının yanına yaklaşamıyor.

Puanlama

6.0

6.0
Kullanıcı Oyu: ( 7 oylar ) 6.2

Bir Cevap Yazın