Ana Sayfa Kırmızı Halı ve Festivaller Cannes Les Misérables (2019): “Sadece kötü yetiştiriciler vardır”

Les Misérables (2019): “Sadece kötü yetiştiriciler vardır”

Les Misérables (2019): “Sadece kötü yetiştiriciler vardır” 7.5
1
2017’de çektiği kısa filmi Les Misérables ile pek çok kişinin beğenisini kazanan Ladj Ly, bu filmden uyarladığı aynı isimli uzun metraj filmiyle bu sene Cannes Film Festivali’nde ana yarışmaya dahil oldu. Polis şiddetini, polis ve siviller arasındaki ve sivillerin kendi aralarındaki çatışmaları konu alan film, bu sene hem festivalin sevilen filmlerinden biri oldu hem de festivalden Jüri Özel Ödülü kazanarak başarıyla ayrıldı. Les Misérables, etkileyici bir sona sahip olan ancak bu sonda yarattığı etkiyi bütününe yaymayı başaramayan bir film.

Ladj Ly, filminde yaklaşık 24 saatte Victor Hugo’nun Les Misérables’ını tamamen farklı bir şekilde yeniden anlatıyor. Bu filmdeki Jean Valjean’ımız ekmek yerine tavuk çalan Issa adındaki 12 yaşında bir çocuk ve daha o yaşta yaptıkları yüzünden polisler tarafından tanınmaya başlamış bile. Issa’nın yolunun (bir şehre yeni gelmiş) üç polis memur ile kesiştiğinde yaşananlar ise filmin kırılma noktasını yaratıyor. Bu ana kadar gördüğümüz tüm tartışmalar ve şiddet ise orada yaşananlarla beraber filmin sonuna kadar büyüyor ve çarpıcı finalin oluşmasını sağlıyor.

Fransa’nın Dünya Kupası’nı kazandığında yaşanan kutlamaları göstererek görkemli bir açılış yapan film, devamında televizyondaki polis dramalarını aratmayacak yapısı ve yaşadığı tempo sorunları nedeniyle seyirciyi tutmakta zaman zaman zorlanıyor. Etkileyici bir sona sahip olsa da bu sona giden yolda yönetmenin bazı şeyleri seyircinin gözüne sokmaya çalışması bazen filme tahammül etmeyi zorlaştırıyor. Filmde yönetmenin en başarılı olduğu nokta ise karakterlerle empati kurmamızı sağlamaya çalışmıyor oluşu ancak hikâyesinde herhangi bir yenilik olmaması yüzünden bu detayla da istendiği kadar etkili olamıyor.


“There are no such things as bad plants or bad men. There are only bad cultivators.”

“Kötü bitki veya kötü insan diye bir şey yoktur. Sadece kötü yetiştiriciler vardır.”

Süresi boyunca Victor Hugo referansları kullanmaktan hiç sakınmayan film yazarın bu sözüyle bitiyor. Bu referansları da kullanarak Fransa’nın şu anki politik iklimiyle de doğrudan ilgili bir film ortaya çıkarmayı hedefleyen Ladj Ly’nin Les Misérables’ı son zamanlarda çokça görmeye başladığımız “anlatısını ajitasyon üzerine kurmuş” filmlerden biri. Ancak görkemli açılış sekansı ve etkileyici sonuyla Les Misérables, benzerlerinden ayrılmayı da başarıyor.

Puanlama

7.5

7.5
Kullanıcı Oyu: ( 2 oylar ) 8

Yorum(1)

  1. Filmin gördüğüm başarılı yanı sokak sahnelerinde ve final sahnesindeki gerilimi izleyiciye yaşatması.
    Filmin, çeteler ve polislerin yozlaşmış yönleri gösterirken Müslüman kardeşleri başından sonuna kadar öven siyasi bir yapıt olduğunu düşünüyorum. (Müslüman kardeşlerin bölgedeki lideri Salah’ın gelen polise döner verip göndermesi, diğer karakterlere yanında Salah’ın küfürsüz diyalogları, olaylar karıştığında çocuğun Salah’a gitmesi, Belleği başta teslim etmeyen Salah’ın sonrasında teslim ederken söyledikleri vb.)

Bir Cevap Yazın