Ana Sayfa Etiket "eleştiri"
190630_leon_midsommer_tease_m5wupq
8.5

Midsommar (2019): Egzotik Bir Cehennem

Dikkat, bu yazı sürprizbozan içerir!İlk uzun metrajı Ayin’den (Hereditary, 2018) sonra dikkatleri üzerine çeken Ari Aster, ikinci filmi Ritüel (Midsommar) ile dönüşmekte olan korku sineması türüne yeni soluklar kazandırmaya devam ediyor. Aslında Midsommar’ı tek başına korku ya da gerilim filmi olarak adlandırmak yeterli değil. Havada asılı duran gerilim hissinin bazı sahnelere incelikle yerleştirilmiş komedi unsurları tarafından yutulabildiği […]
les-miserables-cannes
7.5

Les Misérables (2019): “Sadece kötü yetiştiriciler vardır”

2017’de çektiği kısa filmi Les Misérables ile pek çok kişinin beğenisini kazanan Ladj Ly, bu filmden uyarladığı aynı isimli uzun metraj filmiyle bu sene Cannes Film Festivali’nde ana yarışmaya dahil oldu. Polis şiddetini, polis ve siviller arasındaki ve sivillerin kendi aralarındaki çatışmaları konu alan film, bu sene hem festivalin sevilen filmlerinden biri oldu hem de […]
Screen_Shot_2019_04_01_at_11.01.57_AM.0
7.5

The Dead Don’t Die (2019): “Garip bir şeyler oluyor!”

Amerikan bağımsız sinemasının önemli yönetmenlerinden biri olan Jim Jarmusch’un kadrosu yıldızlarla dolu son filmi The Dead Don’t Die, bu yıl Cannes Film Festivali’nin açılışını yaptı. Film, Jarmusch’un vampir temalı filmi Only Lovers Left Alive’ın garip bir ikizi diyebileceğimiz bir zombi komedi filmi. Zaman zaman George Romero’ya göndermeler yapmayı da ihmal etmeyen film, hem seyirciyle hem […]

Kız Kardeşler (2019): Bir Taşra Masalı

Berlinale ve İstanbul Film Festivali’ndeki gösterimlerin ardından geçtiğimiz Cuma, AUFF kapsamında Kız Kardeşler’i izledik. Kültür Bakanlığı tarafından kara listeye alınmış yönetmenlerden olan Emin Alper’in bu son filmi, 4 farklı ülkenin yapımı olarak karşımızda. Kız Kardeşler üç beslemenin hikâyesi; film hâlini alırken ise mutlu olmayan bir masala dönüşüyor.Film beslemelerden en küçüğünün, eve dönüşü ile başlıyor, devamında ortanca […]

Kwaidan (1964): Kobayashi’den Hayalet Hikâyeleri

Japon sinemasının önemli yönetmenlerinden biri olan Masaki Kobayashi bu filmde, Japon kültürünü yansıtan Lafcadio Hearn’in Kwaidan kitabından uyarlanmış dört hikâyeyi izleyiciyle buluşturuyor. 1964 yapımı bu film, korku türünden ziyade fantastik ve dram ağırlıklı bir film. Dört öykünün temelini oluşturan konu unsuru “gizemcilik” diyebiliriz. Her dört öyküde de bir muğlaklık söz konusu. Bu muğlaklığın başlıca nedenleri […]

Harakiri (1962): Şiddetin Estetik Tonu

1971’de Cannes Uluslararası Film Festivali’nde, Kobayashi‘ye kendisine dünyanın en iyi film yapımcılarından biri olarak takdim edilen onur ödülü verildi. 1990 yılında ise Japon hükümeti tarafından Japon imparatoru adına bir sanatçıya verilen en büyük ödül olan yükselen güneş nişanı verildi. Japonya’nın en saygın sinema dergisi olan Kinema Junpo 1999 ve 2009 yıllarında Kobayashi’nin Harakiri (Seppuku, 1962) […]