Ana Sayfa Etiket "Venezia 76 Competition"

Venedik 2019 Notları 9

Waiting for the Barbarians (Venezia 76 Competition) J. M. Coetzee’nin aynı isimli eserinden uyarlanan film, geniş topraklara yayılmış hayali bir imparatorluğun en uç noktalarında yaşayan “barbarlar” ile merkezden gelen albay ve ekibi arasında yaşananları konu alıyor. Ciro Guerra’nın yönettiği filmin başrollerini Mark Rylance ve Johnny Depp’in paylaşırken Robert Pattinson da bu ikiliye eşlik ediyor. Rylance’ın canladırdığı […]

Venedik 2019 Notları 8

Saturday Fiction (Venezia 76 Competition) Gizli görevde çalışan bir aktrisin etrafında gelişen film, 1941 yılında Shanghai’da geçiyor. Başroldeki Gong Li’nin karizması ve başarılı performansıyla izleyenleri etkisi altına aldığı film, zaman zaman minik sıkıntılara sahip olsa da oldukça güzel çekilmiş bir casus draması. Filmdeki aşk hikâyesi zaman zaman sendelese de filmin ana hikâyesi ile film içindeki tiyatro […]

Venedik 2019 Notları 7

About Endlessness (Venezia 76 Competition) Roy Andersson’un Yaşayanlar Üçlemesi’ne ek olarak çektiği yeni filmi About Endlessness (Om det oändliga), festivalin en özel filmlerinden biriydi. İsveçli yönetmenin Binbir Gece Masalları’nın anlatıcısı Şehrazat’tan ilham alarak hazırladığı film, soluk renkleri ve sabit kamerası dahil olmak üzere yönetmenin seçimleriyle dikkat çekiyor. Andersson, inanca ve hayata dair şeyleri konu alan filmde […]

Venedik 2019 Notları 6

No.7 Cherry Lane Yonfan‘ın yönetmenlik koltuğunda oturduğu animasyon filmi 1967 yılında Hong Kong’da geçiyor. Merkezine bir anne, kızı ve bir üniversite öğrencisinin arasında geçen bir aşk üçgenini alan film, oldukça yavaş ilerleyen ancak zaman zaman çok acayip noktalara giden bir hikâyeye sahip. Beklemediğiniz çok detayla karşılaşacağınız film başlarda çok şey vaat etse de ilerleyen dakikalarda […]

Venedik 2019 Notları 5

Wasp Network (Venezia 76 Competition) Olivier Assayas‘ın İspanyolca ve İngilizce olarak çektiği son filmi kendisinin 2010 sonrası istediğini yapamadığı tek film. Biraz casus draması, biraz politika derken tonunu ve amacını belirlemekte çok zorlanıyor film. Ayrıca sürekli farklı noktaya atlayan kurgusu da filmi bir arada tutmaya pek yardımcı olmuyor. Penélope Cruz‘u yan rolde ana karakterleri oynayan Gael […]

Venedik 2019 Notları 4

Ema (Venezia 76 Competition) Merkezine dansçıları alan film dans sahneleri ve esas hikâye olarak ikiye ayrılıyor zaman zaman. Bu da Ema‘yı Pablo Larraín‘in son dönemdeki en dağınık filmi yapıyor bana kalırsa. Filmdeki temel sıkıntı ise kurgudan kaynaklanıyor. Ayrıca Larraín’in hikâyeyi tam olarak anlatmak için birkaç monoloğa güvenmesi de pek iyi işaret değil. Gael García Bernal‘in […]