Venedik 2019 Notları 7

Venedik 2019 Notları 7
0

About Endlessness
(Venezia 76 Competition)

Roy Andersson’un Yaşayanlar Üçlemesi’ne ek olarak çektiği yeni filmi About Endlessness (Om det oändliga), festivalin en özel filmlerinden biriydi. İsveçli yönetmenin Binbir Gece Masalları’nın anlatıcısı Şehrazat’tan ilham alarak hazırladığı film, soluk renkleri ve sabit kamerası dahil olmak üzere yönetmenin seçimleriyle dikkat çekiyor. Andersson, inanca ve hayata dair şeyleri konu alan filmde garip mizahı ve kendine özgü tarzıyla normalde birkaç cümlede anlatılması zor bir sürü konuyu filmine sığdırmayı başarıyor. Önemsiz görünen anlardan önemli tarihi olaylara atlarken varoluşun farklı noktalarını beyaz perdeye taşıyarak izleyenleri etkiliyor. 7/10


Guest of Honour (Venezia 76 Competition)

Atom Egoyan’ın yeni filmi iddialı ve ilginç bir başlangıca sahip olsa da ilerleyen dakikalarda yaptığı seçimlerle sıradan bir TV filmine bürünüyor ve vadettiği potansiyele bir türlü ulaşamıyor. David Thewlis başta olmak üzere başarılı oyunculuklara ve bazı güzel anlara sahip olan film, bunların dışında pek bir şey sunmuyor. İzlerken sıkılmayacağınız ama bittiğinde unutacağınız tarzda bir film bu tam olarak. 4/10


Gloria Mundi (Venezia 76 Competition)

Robert Guédiguian’nın yönetmen koltuğunda oturduğu film, Fransa’da geçen samimi ve etkileyici bir aile draması olmayı planlarken kötü hikâye ve kurgusu nedeniyle festivalin en zayıf filmlerinden biri oluyor ve istediğinin yanına bile yaklaşamıyor. Filmde olan olayların yarısı mantıklıysa yarısı da çok anlamsız. Ayrıca bazı noktalarda Hint dizilerini andıran bir kurguya sahip olması ise filmi hepten çekilmez yapıyor. Oysa ki oyuncuların potansiyelini kullanabilen bir hikâyeye sahip olsa başarılı bir sonuç elde edilebilirmiş çünkü güzel noktalara değinmeye çalışıyordu. 2/10

Bir Cevap Yazın