Ana Sayfa Etiket "film eleştirisi"

And Then We Danced (2019): Gürcü Dansına Kuir Reform

İsveç doğumlu Gürcü yönetmen Levan Akin‘in, ilk olarak Cannes Film Festivali’nin “Yönetmenlerin On Beş Günü” (Directors’ Fortnight) bölümünde görücüye çıkan filmi, hemcinsiyle yasak aşka girişen karakteri üzerinden Gürcü gelenekleri ve toplumuyla bir çatışma kuruyor. Geleneksel Gürcü dansından yola çıkan film, ana karakter Merab’ın kendini keşfetme ve özgürleşme öyküsünü beyaz perdeye aktarıyor. Gürcü dansı veya Kafkasya halkları […]

Bacurau (2019)

Pasparlak yıldızlı bir gökyüzünden zoom in ile küçük bir Brezilya köyüne geçiş yaparak ve “günümüzden birkaç yıl sonra” yazısıyla açılıyor Bacurau. Bu ibareyle bilim kurgu unsurları da olan bir sosyal gerçeklik filmi izleyeceğimizi düşünüyoruz ki yanlış değil filmin gezindiği türlerden ikisi bunlar. Ancak bununla sınırlı kalmayarak western, aksiyon, ve hatta slasher korkuları gibi çok farklı […]

The Host (2006): “Yaratıklar”

Bong Joon-Ho’nun 3. uzun metraj filmi The Host birçok izleyici için ilk bakışta sıradan bir canavar filmi gibi duruyor olsa gerek. Afişinden tutun, yaratığın CGI efektine kadar Joon-Ho, oldukça düşük beklentiler içine girmemize neden oluyor. Aslında bu noktada bile çabası sadece düşük beklentilere sokmak değil, aynı zamanda bir eleştiri örneği daha sunmak.  İlk önce yukarıda […]

Out of the Past (1947): Karanlık Geçmişe Doğru Sürüklenme Formülleri

Out of the Past, film-noir türünün bir örneği olarak Jacques Tourneur tarafından 1947 yılında çekildi. Film-noir türü ve Tourneur hakkında şimdiye kadar çok fazla şey söylendi ve yazılıp çizildi. Out of the Past özelinde ise değinilmesi zorunlu olan,  üç film-noir unsuru var ve film izlenirken bunların üzerine düşünülmesi gerekiyor. En genel yorumlamayla bu üç özellik; […]

Amadeus (1984): Bir Delikanlı Kadar Genç, Bir Yaşlı Kadar Bilge

1984 yılında yönetmenliğinde Milos Forman, senaristliğinde Peter Shaffer’i bulunduran Amadeus isimli bir film vizyona girdi. Film birçok övgüyle karşılaşıyor, Oscar’dan ‘Best Picture’ kategorisi dahil olmak üzere 8 ödülle dönüyordu. Yıllar önce filmi fark ettiğimde ilgimi çeken ufak bir mesele vardı. Her şeyiyle mükemmel olan yapım, Wolfgang Amadeus Mozart’ın hayat hikâyesini konu alıyor. Ancak filme daha […]

The Souvenir (2019): Mahremiyet ve Hatıralar Bütünlüğünde Hogg’un Yeni Sineması

Sundance’de büyük ödülü alıp ismini duyuran The Souvenir, Joanna Hogg’un dördüncü uzun metraj filmi. Souvenir’in anlamı ise hatıra demek, Hogg hayatının ve karakterinin büyük bir parçasını belirleyen bu dönemi, mükemmeliyetçi bir ayrıntı ve kurduğu büyük derinlik ile bize sunuyor hem de ikinci bir bölümünün olacağını müjdeleyerek. Film, belirli dramatik unsurlar ele alınarak çekilse de, Hogg’un […]