Ana Sayfa Etiket "eleştiri"

The Breadwinner (2017): Savaşın Gölgesinde ve Çizgilerin Ötesinde

Bu sene aldığı adaylıklarla dikkatleri çeken ve ödül törenlerinin neredeyse tamamında Lee Unkrich’in yönettiği Coco’nun ve biraz da diğer aday olarak öne çıkan Loving Vincent’in gölgesinde kalan The Breadwinner ülkemizde tam da Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nün olduğu hafta vizyona giriyor. Deborah Ellis’in aynı adlı romanından uyarlanan The Breadwinner sözlük anlamına bakınca bir nevi filmi özetlemeye […]

Moonrise Kingdom (2012): İlk Aşk Masumiyeti

Wes Anderson’ın çoğu filmi biraz büyüme hikâyesi gibi gelir bana hep. The Darjeeling Limited’da olduğu gibi karakterler yaş itibarıyla yetişkin de olsa, ardı sıra gelişen olaylar sonucunda biraz daha büyümüş olurlar. Ama büyüme hikâyesi denince ilk akla gelen elbette Moonrise Kingdom’dır. Sadece Anderson filmografisinde değil, 21. yy büyüme hikâyeleri arasında da farklı bir yeri vardır.  Başroldeki […]

Mudbound(2017): Bir Hayalim Var!

“Bir hayalim var: Gün gelecek eski kölelerin evlatlarıyla eski köle sahiplerinin evlatları, Georgia’nın kızıl tepelerinde kardeşlik sofrasına birlikte oturacaklar. Bir hayalim var: Gün gelecek, adaletsizliğin ve eziyetin sıcağıyla bunalıp çölleşmiş olan Mississippi Eyaleti bile, bir özgürlük ve adalet vahasına dönüşecek…” Martin Luther King, 1963 yılındaki yaptığı konuşmada Mississippi Eyaleti için bu sözlerle bahsediyor. Hillary Jordan’ın Mudbound […]

Bottle Rocket (1996): Muhteşem Ekip(!)

Wes Anderson, Amerikan Sineması’nda hatta -daha geniş çaplı ifade etmemiz yanlış olmayacaktır- Dünya Sineması’nda kendi tarzını oluşturmuş ve o tarzı sinemasever kitleye kabul ettirmeyi başarmış yönetmenlerin arasında ilk akla gelenlerindendir. Filmlerinde pastel ton ağırlıklı dekor ve kıyafet düzeninde dikiş tutturmuş hatta bu renk düzenini karakterlerin ruhuna da işlemeyi kendine görev edinmiştir. Genelde yüzümüzü güldüren ve […]

Lady Bird (2017): Ya En İyi Versiyonum Buysa?

Bağımsız sinemanın dikkat çekici isimlerinden biri olan Greta Gerwig’in yazıp yönettiği Lady Bird, gençliğin büyülü bir portresi adeta. Yarı-otobiyografik diye tanımlayabileceğimiz filmde büyümenin zorluklarını “Lady Bird” lakaplı Christine’le beraber deneyimliyoruz. Büyüme hikayelerinin bilindik gidişatından pek çıkmayan film, kendine özgü saf bir duygusallıkla farkını ortaya çıkarmayı başarıyor ve bu sırada da sırtını tüm kusurlarıyla karşımızda olan […]

Rushmore (1998): Vazgeçemediklerimiz

Wes Anderson’ın senaryosunu Owen Wilson’la beraber yazdığı ve yönetmenliğini üstlendiği ikinci uzun metraj filmi Rushmore, garip karakterleri, harika müzik seçimleri ve muazzam kareleriyle izleyenleri etkileyecek bir absürt komedi. Başrollerini Jason Schwartzman, Bill Murray ve Olivia Williams’ı paylaştığı film Anderson’ın sonraki filmlerinde tam olarak oturacak özgün tarzının sinyallerini veren, taptaze bir yapım. Rushmore, Hollywood’un sıradan işlerinden […]