Ana Sayfa Etiket "film eleştirisi"

Venedik 2019 Notları 2

Marriage Story (Venezia 76 Competition) Bir tiyatro yönetmeni ile aktris eşinin boşanmaya gidişini anlatan film Noah Baumbach‘ın Frances Ha‘dan beri çektiği en iyi film, hatta belki de yönetmenin şimdiye kadar en iyisi. Marriage Story müziğinden tutun da kurgusuna ve oyunculuklarına kadar her şeyiyle kusursuz bir film. Zaman zaman güldüren, zaman zaman ağlatan bu film oldukça […]

Venedik 2019 Notları 1

Pelikanblut (Orizzonti) Bir evlat edinme hikâyesini anlatan film, korku ve gerilim ögelerinin de katıldığı bir drama yaratmayı başarıyor. Ancak hikâye ilerledikçe gelişen olaylar, başta kurulan tüm gizemi ve oluşturulan yapıyı altüst ediyor. Sonuç olarak aceleci ve üzerinde çok çalışılmamış bir final karşımıza çıkıyor. Bu da filmin başarılı oyuncu performanslarına haksızlık ediyor. Üstelik filmin en dikkat […]

Once Upon a Time… in Hollywood (2019): Alternatif Gerçekliğin İntikamı Mı?

Quentin Tarantino’nun son filmi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hararetli tartışmalarla gösterime girdi. Bir sanat ürünü ortaya çıktığı andan itibaren yaratıcısından tamamen bağımsızlaşarak alıcısının öznel deneyiminde bambaşka bir formda yeniden üretilebilir. Dolayısıyla o sanat eseri eser sahibinin anlatmaya niyetlendiği eser değildir artık. Öte yanda, paradoksal bir şekilde, bu eserlerin içinde her zaman yaratıcılarının izlerini […]

Being There (1979): Masumiyet Siyaseti

Peter Sellers‘ın harika performans sergilediği, ölümünden önce seyircilerle buluşan son başyapıtı: Being There. Jerzy Kosiński‘nin aynı isimli romanında uyarlanan filmde, hayatını ─gerçek anlamda bütün hayatını─ bir ev ve onun bahçesi etrafında bahçıvanlık yaparak geçiren sosyal zekâsı gelişmemiş, toplumsal bağları olmayan bir adamın hikâyesi karşımızda. İsmi gibi şans üstüne şans sayesinde hiç ummadığı hayat basamaklarını ardı […]

Midsommar (2019): Egzotik Bir Cehennem

Dikkat, bu yazı sürprizbozan içerir! İlk uzun metrajı Ayin’den (Hereditary, 2018) sonra dikkatleri üzerine çeken Ari Aster, ikinci filmi Ritüel (Midsommar) ile dönüşmekte olan korku sineması türüne yeni soluklar kazandırmaya devam ediyor. Aslında Midsommar’ı tek başına korku ya da gerilim filmi olarak adlandırmak yeterli değil. Havada asılı duran gerilim hissinin bazı sahnelere incelikle yerleştirilmiş komedi unsurları tarafından […]
les-miserables-cannes
7.5

Les Misérables (2019): “Sadece kötü yetiştiriciler vardır”

2017’de çektiği kısa filmi Les Misérables ile pek çok kişinin beğenisini kazanan Ladj Ly, bu filmden uyarladığı aynı isimli uzun metraj filmiyle bu sene Cannes Film Festivali’nde ana yarışmaya dahil oldu. Polis şiddetini, polis ve siviller arasındaki ve sivillerin kendi aralarındaki çatışmaları konu alan film, bu sene hem festivalin sevilen filmlerinden biri oldu hem de […]