Ana Sayfa Etiket "Masaki Kobayashi Sineması"

Ningen no jôken (1959-1961): Kobayashi’nin Kefareti/İsa’sı; Kaji

II. Dünya Savaşı’nın sona ermesinin ardından maddi ve manevi olarak teslim olan Japon toplumu, geçmişini ve şimdiyi unutmak üzere yeniden inşası süreci içerisine girdi. Bu dönemde yani savaş sonrası dönemde çekilmiş filmlerde, Japonya tarihî seyrinde özelde ferdin/bireyin, genelde toplumun çerçevesini/kendiliğini oluşturan ve derinleştiren başat unsurların savaşla beraber başta sinemada ve diğer sanatlarda bireycilik ve eşitlikçilik […]

Samurai Rebellion (1967): Toplumdan Bireye Kimlik İnşası

“Üzerine gelirler ve geri çekilirsin. Daha da üzerine gelirler ve yine geri çekilirsin. Ama son anda, ustaca savunmadan saldırı konumuna geçersin. Hiç saldırmadığın halde rakibin yorulana kadar beklersin. Başka bir deyişle, teslim olana kadar.”Japon sinemasının yükseliş daha doğrusu var oluş döneminin önemli yönetmenleri denince biraz ilgili olanlar hemen Yasujiro Ozu, Kenji Mizoguchi ve Akira Kurosawa […]

Kwaidan (1964): Kobayashi’den Hayalet Hikâyeleri

Japon sinemasının önemli yönetmenlerinden biri olan Masaki Kobayashi bu filmde, Japon kültürünü yansıtan Lafcadio Hearn’in Kwaidan kitabından uyarlanmış dört hikâyeyi izleyiciyle buluşturuyor. 1964 yapımı bu film, korku türünden ziyade fantastik ve dram ağırlıklı bir film. Dört öykünün temelini oluşturan konu unsuru “gizemcilik” diyebiliriz. Her dört öyküde de bir muğlaklık söz konusu. Bu muğlaklığın başlıca nedenleri […]

Harakiri (1962): Şiddetin Estetik Tonu

1971’de Cannes Uluslararası Film Festivali’nde, Kobayashi‘ye kendisine dünyanın en iyi film yapımcılarından biri olarak takdim edilen onur ödülü verildi. 1990 yılında ise Japon hükümeti tarafından Japon imparatoru adına bir sanatçıya verilen en büyük ödül olan yükselen güneş nişanı verildi. Japonya’nın en saygın sinema dergisi olan Kinema Junpo 1999 ve 2009 yıllarında Kobayashi’nin Harakiri (Seppuku, 1962) […]