Ana Sayfa Etiket "critic"

Honey Boy (2019): Rüzgâr Gibi

Hollywood’un “sorunlu” çocuklarından Shia LaBeouf’ın kendi hikâyesinin anlatıldığı Honey Boy, Otis karakteri özelinde onun çocukluğunda babasıyla olan ilişkisi yüzünden oluşan travmatik sonuçların ilk ortaya çıkış dönemlerine uzanıyor. Sorunlu bir babanın etrafında dolaşan hikâye, LaBeouf’ın çocukluğuna dair hatıralarının masallaştığı spesifik anlara yoğunlaşıyor. Alma Har’el ve Natasha Braier’ın vizyonunun yükselttiği film asıl farkını da burada ortaya koyuyor. […]

Taxi Driver (1976): Topluma Karşı, Toplum İçin

Bazı filmler, meselesini ele alış biçimiyle dahil oldukları türlerin sonraki filmleri için neredeyse metodolojik bir örnek teşkil ederler. Taxi Driver da 44. yılını devirmişken, hâlâ anti-kahraman filmlerine ilham kaynağı olan, sinema dünyasının üzerinde hayaleti dolaşan o büyüleyici filmlerden biri. Henüz çok yakın dönemde, tesadüftür ki her ikisinde de ana karakterlere Joaquin Phoenix’in hayat verdiği 2017 […]

Mean Streets (1973): Arka Sokaklar

New York City doğumlu Martin Scorsese, okula başladığında, ailesi ile birlikte, sinemasının kalbi denebilecek, Manhattan’ın “Little Italy” bölgesine taşınır. Aile kökleri Sicilya’nın Palermo bölgesine dayanan yönetmen, astım hastalığı sebebiyle çocukluğunu spor yapamadan, diğer çocuklarla oynayamadan geçirir. Fakat bu hastalık, ailesinin onu sürekli sinemaya götürmesi sebebi ile başka bir tutku geliştirmesine sebep olacaktır.Scorsese ve Robert De […]
portrait-of-a-lady-on-fire-cover
9.0

Portrait of a Lady on Fire (2019): Orpheus’un Son Bakışı

En İyi Senaryo ve Queer Palmiye ödüllerini kazandığı Cannes Film Festivali’nde eleştirmenlerin favorisi olan Portrait of a Lady on Fire, biletleri anında tükenen Filmekimi gösterimlerinin ardından geçtiğimiz günlerde ülke genelinde de vizyona girdi. Fransız sinemacı Céline Sciamma’nın (Tomboy, Girlhood) yazıp yönettiği filmin başrollerini Noémie Merlant ve Adèle Haenel paylaşıyor. 18. yüzyılda Fransa’da geçen film, evlenme […]

Venedik 2019 Notları 6

No.7 Cherry LaneYonfan‘ın yönetmenlik koltuğunda oturduğu animasyon filmi 1967 yılında Hong Kong’da geçiyor. Merkezine bir anne, kızı ve bir üniversite öğrencisinin arasında geçen bir aşk üçgenini alan film, oldukça yavaş ilerleyen ancak zaman zaman çok acayip noktalara giden bir hikâyeye sahip. Beklemediğiniz çok detayla karşılaşacağınız film başlarda çok şey vaat etse de ilerleyen dakikalarda yaptıklarıyla […]

Venedik 2019 Notları 4

Ema (Venezia 76 Competition)Merkezine dansçıları alan film dans sahneleri ve esas hikâye olarak ikiye ayrılıyor zaman zaman. Bu da Ema‘yı Pablo Larraín‘in son dönemdeki en dağınık filmi yapıyor bana kalırsa. Filmdeki temel sıkıntı ise kurgudan kaynaklanıyor. Ayrıca Larraín’in hikâyeyi tam olarak anlatmak için birkaç monoloğa güvenmesi de pek iyi işaret değil. Gael García Bernal‘in monologlardan […]