Ana Sayfa Etiket "film eleştirisi"

Guillermo del Toro’s Pinocchio (2022): Büyüklere Masallar

Yıllardır süre gelen bir masal Pinokyo. Bu masalı ve bu masal karakteri Pinokyo’yu duymayanların sayısı bir hayli azdır. Bu kadar popüler olan karakter ve hikaye ise birden çok kez sinemada/tvde ele alındı. Hatta bu sene Disney’in kendi platformu için çektiği, Robert Zemeckis’in yönettiği, başrollerinde Tom Hanks ve Joseph Gordon-Lewitt’in yer aldığı klasik bir Pinocchio uyarlaması […]

Kurak Günler (2022): Obruktan Çıkmak Mümkün

Kasabaya “yabancı” biri gelir: Memur, öğretmen, doktor, yönetmen, savcı. Kırsala hizmet vermek üzere ayrıldığı kenti ve kentli alışkanlıklarını bir kenara atmak zorundadır. Kasabalı ise, kendilerine hizmet verecek bu kişiyi, işinden ziyade kentli duruşuyla, fiziksel görünümüyle, ağzıyla, lehçesiyle, kıyafetleri ile yargılar. Dışarıdan gelen bu “yabancı” ise, bu yokluklar, çürümeler, yobazlıklar dünyasında kendisine itiraf edemediği kadar şaşkınlık […]

Karanlık Gece (2022): Arkaik Bir Arayış

Karanlık Gece, 2015’den bu yana yeni film yapmayan Özcan Alper’in bu yılki iki filminden biri. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nden En İyi Film ödülüyle dönen Karanlık Gece, Ankara’da da Jüri Özel Ödülünü aldı. Karanlık Gece, Türkiye’deki linç kültürü meselesi üzerinden temelleniyor, 7 yıl önce bir gece yaşananlardan dolayı kasabayı terk eden İshak’ın aldığı telefonla annesinin […]

Aftersun (2022): Sıradanlığın Hüznü

Aftersun, bir el kamerasının oradan oraya salınan en sıradan hareketleriyle, vizörünün çerçevelediği en sıradan imajlarla, sevdiğimiz biriyle geçirilen en sıradan anların hatırasına yazılmış bir şiir gibi. Durdukça zihnimizin içinde demlenen, genişleyen ve nüfuz eden bir şiir. İskoçyalı yönetmen Charlotte Wells’in ilk uzun metrajı olmasına rağmen olgun ve özgün aktarımı ve 90lar estetiğinden mülhem güçlü görsel […]

Between Two Worlds (2021): Herkesin Yeri Ayrı!

Başrolünde Juliette Binoche’un bulunduğu Between Two Worlds (2021) filmi ile tanıştım yönetmen Emmanuel Carrère ile. The Guardian, adını daha önce duymadığınız en önemli Fransız yazar olarak tanıtıyor Emmanuel Carrère’yi. Kendini büyük bir yazar değil; bir gazeteci ve film yapımcısı olarak gören Emmanuel Carrère, film eleştirmenliği ile ilgilendikten sonra senaristlik ve yazarlığa devam ediyor. 1993 yılında, eserleri […]

A Hero (2021): Rahim’den Yönetmene Uzanan Bir “Dürüstlük” Sınavı

İran Sineması’nın en önemli yönetmenlerinden biri olan Asghar Farhadi, bu kez sadece yalın ve iddialı senaryosuyla değil, senaryosunun arka planındaki “intihal” meselesiyle adından söz ettiriyor. Sanatçıların sansasyonel yaşamları ile sanat ürünlerini ayırmak gerektiğini düşünenlerden biri olsam da, konunun bizzat senaryoyla ilgili olması, filmin estetik boyutundan ziyade bir yönetmenin dünya görüşünü irdelememe yol açıyor. Sanatçı, içinde […]