Ana Sayfa Etiket "film incelemesi"

Oppenheimer (2023): İyiliğin ve Kötülüğün Dansı

“Tanrı zar atmaz.’’ Albert Einstein İçerisinde tarih dokusu barındıran filmlerin, izleyicisini o tarihsel dönemi tanıma ve anlamlandırma çabasına yönlendirmesi su götürmez bir gerekliliktir. Nitekim bu eksenle yaratılan kurgular seyirciye aynı zamanda iyi bir öğrenci olma misyonu yükleyerek kurgunun tüm basamaklarını tökezlemeden ilerleme çabasına davet eder. Seyirci bu simülasyonda artık hem izleyen hem de öğrenendir. Christopher […]

Ayın Teması: Eve Dönüş

birdunyafilm.co ekibi olarak Temmuz ayı ile birlikte yeni bir liste formatına başlıyoruz. Her ay yeni bir tema seçerek sinema sanatını farklı açılardan okuma çabasına girişeceğiz. Buradaki amaçlardan birincisi, liste çılgınlığına boğulduğumuz çağda filmleri basit, kolay kategorilere ayırmaktansa sinema evrenini daha geniş algılamaya çalışarak farklı dönemlerden ve ülkelerden yönetmenlerin farklı hislerle, farklı bireysel yollardan ulaştıkları ortak […]

‎Trenque Lauquen (2022): Kayboluşun Huzuru

Laura Citarella’nın dördüncü ve iki bölümden oluşan son filmi Trenque Lauquen, filme de ismini veren şehirde geçiyor. İlk olarak geçen sene Venedik’te gösterilen film, Uluslararası Sinefil Topluluğu’nun sene sonu ödüllerinde En İyi Film, Senaryo, Kadro ve Yönetmenlik ödüllerini topladı. İki bölümden oluşan filmin toplam süresi yaklaşık 4 buçuk saatti ve 26. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın […]

Past Lives (2023): Buruk Bir Anti-Masal

İn-Yun kavramı Kore kültürü için kökleri Budizm’e dayanan, geçmiş yaşamımızdaki binlerce deneyimin ve bağlantının içinde bulunduğumuz andaki ve gelecekteki karşılaşmalarımıza, ilişkilerimize yön verdiğine yönelik bir inanış anlamına geliyor. Bizdeki kısmet olgusuna çok benziyor yani. Nora (Greta Lee), yazarlık eğitimi aldığı New York’taki bir okulun sanatçı yerleşkesinde aynı evi paylaştığı Amerikalı Arthur’a (John Magaro), bahçede vakit […]

The Killing of a Sacred Deer (2017): Gizemli Bir İntikam Panoraması

Kadın adama ‘’Sen Tanrı değilsin’’ dedi. Ve adam kadının söylediğine bir soruyla yanıt verdi: ‘’Tanrı olmadığımı nereden biliyorsun? ‘’ ‘’İnsan yalnızca başkaları için değil kendisi için de bir gizemdir. Kendimi inceliyorum ve sıkılınca zaman geçsin diye bir puro yakıyorum, düşünüyorum. Tanrı benimle ne demek istedi ya da benden ne yapmak istiyor? Bunu yalnızca o biliyor.’’ […]

Tár (2022): Kötülüğün Seküler Hâli

Todd Field’ın yönetmenliğe ara verdiği 17 yıllık aradan sonra çektiği 3. uzun metraj filmi olan Tár, izleyiciye ilginç bir deneyim sunuyor. Kurgu karakter olarak karşımıza çıkan Lydia Tár, önemli bir Alman orkestrasının ilk kadın şefi ve zamanının en önemli Batı klasik müziği bestekârı olarak filmin merkezine yerleşiyor. Tár karakterinin klasik bir biyografi filmi karakteri gibi […]