Ana Sayfa Etiket "film incelemesi"

2046 (2004): Bir Wong Kar-Wai Şiiri

Wong Kar-Wai’nin Cannes Film Festivalinin Altın Palmiye Ödülü’ne aday olan 2004 yapımı filmi 2046’nın yapımının beş yıl sürdüğü biliniyor. Cannes’dan eli boş dönen filmin yapımının beş yıl sürmesinin sebebini yönetmen, bir röportajında Fa Yeung Wa‘nın (2000) çekimlerini tahmin ettiklerinden uzun sürdüğünü ve bu yüzden de yapımının 5 yıl gibi uzun bir sürede çekildiği şeklinde açıklıyor. 2046, […]

Days of Being Wild (1990): Bir Dakikaya Sıkışmış Aidiyet

Dikkat, bu film ve yönetmenin bir diğer filmi 2046 hakkında sürprizbozan içerir! ‘’Gerçek bir ilişkiye girmeye cesareti olmayan kişinin başka birisiyle yakınlaşmaya çalışması, Wong’un filmlerinde yinelenen bir temadır. Vahşi Günler, Chungking Ekspres, Düşkün Melekler, Mutlu Beraberlik ve Aşk Zamanı gibi filmlerde insanlar kararsızlığa adeta saplantıyla yapışıp kalır. Vahşi Günler’de Yuddy (Leslie Cheung) kız arkadaşlarına karşı sorumsuzca […]

Fallen Angels (1995): Kimliksizler Şehri

Filmografisinde Days of Being Wild (1990), In the Mood for Love (2000) ve 2046 (2004) filmlerinden oluşan resmi olmayan bir üçlemeye sahip olan Kar-Wai Wong, Chungking Express (1994) ve Fallen Angels (1995) gibi bir ikilemeye de sahip. Kar-Wai Wong’un sinemasında, sinema tutkunlarının nazarında ayrı yere sahip olan iki filmden biri olan Chungking Express,  ─diğeri malum In the Mood For […]

Happy Together (1997): “Olsun Biz Yeniden Başlayalım”

William Dickson’un 1895 yılında çektiği The Gay Brothers filmi, konuya imalarla yaklaşması ve iki erkeğin birlikte vals yapmalarını göstermesi açısından queer sinemanın öncüsü olarak kabul edilir. İki erkeğin dansından bugüne kadar uzanan queer sinema çeşitli kademeler ve yolların ardından günümüz sinema camiasında en nihayetinde kabul edilir hale gelir. 60’lı yıllarda başlayan “Sinemada LGBT Hakları” meselesi […]

An Autumn Afternoon (1962): Aile ve Yalnızlık

Minimalist sinemasıyla çoğu yönetmeni etkilemiş olan Yasujirô Ozu’nun son filmi Sanma No Aji (1962), kızı ve oğluyla birlikte yaşayan dul bir adamın ailesi çerçevesinde gelişen olayları işler. Japon toplumunun yapısını, zamanla değişimini, bütün filmlerinde aile kurumundan yola çıkarak anlatmayı başaran Ozu, 35 senelik kariyerine yine aynı yöntemle nokta koyar. Yönetmenin 14 filminde rol alan Chishû Ryû, yine emektar […]

There Was a Father (1942): Bir Baba Vardı

Baba : ‘Ülkeni düşün ve elinden gelenin en iyisini yap!’ Yasujirô Ozu 1903-1963 yılları arasında yaşamış Japonya’nın en iyi yönetmenidir. En iyi diyorum çünkü onun gibi, kamerayı santim dahi kıpırdatmadan hakikati en şairane şekilde anlatabilmek dünya üzerinde az bulunun bir şiirsel bakıştan kaynaklanmaktadır. Şiirsel olan bakışı, kamerasına, oyuncularına ve sekanslarda kullandığı sade bir nesnenin duruşuna […]